top of page

Varför ville inte styret pröva vår idé?

  • WP
  • 16 maj
  • 1 min läsning

I Mitt i ifrågasätts om timglashållplatser vid Resarö mitt kommer öka trafiksäkerheten – eller om de tvärtom kan skapa farliga situationer. Det är något vi länge har uppfattat att boende på Resarö hyser oro kring.

 

I Kommunstyrelsen 27 mars 2025 yrkade vi att förvaltningen skulle göra en praktisk simulering med t ex koner för att bättre förstå hur trafiksituationen och säkerheten för alla trafikanter påverkas av en ytterligare timglashållplats vid Överby bollplan samt platågupp vid Badviksvägen.

 

Yrkandet blev nedröstat av det moderat/vänster-ledda styret. Istället fattades beslut om att tillstyrka förvaltningens förslag att lösa ut en option som fanns kring detta.

 

Vi hoppas att bussarnas ”getingmidjor” inte ska skapa stress och frustration i trafikflödet, men vi är samtidigt öppna för en snabb omprövning om det inte fungerar.


 

------

PS. Några av oss i WP som bor på Resarö kommer att närvara vid diskussionen i Resarö skolmatsal 21 maj, 17.00-19.00 kring arkitekturen för framtidens bostadsområden i Resarö mitt. Kom gärna förbi oss.


Urklipp ur Mitt i, se länk till artikeln.
Urklipp ur Mitt i, se länk till artikeln.

 
 

Senaste inlägg

Visa alla
Samlingsstyret vill inte styra!

Nu blir det fritt fram för tjänstemän i Tekniska förvaltningen att självständigt besluta om upp till tio miljoner på om- och tillbyggnad av lokaler och fastigheter som används för icke-kommunal verksa

 
 
bottom of page